Pokaż ceny:
Brutto Netto
back
close
Szukaj
Koszyk 0
Menu
back
close
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła?

Nie mam jeszcze konta

Zarejestruj się
  • podgląd statusu realizacji zamówień
  • podgląd historii zakupów
  • brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach
  • możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych
back
close
Twój koszyk
Suma brutto: Suma netto: 0,00 zł 0,00 zł Do kasy Kontynuuj zakupy

Twój koszyk jest pusty

Zaloguj lub zarejestruj się, i dodaj wybrane produkty do koszyka

Wróć

Optymalne opakowanie w e-commerce.
Optymalne opakowanie w e-commerce.

Optymalne opakowanie w e-commerce

Zbyt często zarządzający postrzegają opakowania jako skuteczny sposób na zaoszczędzenie kosztów, co z reguły odbywa się ostatecznie kosztem klienta. Niewłaściwe rozwiązania dotyczące opakowań nie zabezpieczają produktu w sposób wystarczający. W konsekwencji transport realizowany przez firmę przewozową może kończyć się uszkodzeniem towaru. Klient otrzymuje uszkodzone opakowanie z poszarpanymi kantami, a część zamówienia może nawet wypaść przez powstałe otwory. To oczywiście powoduje dużą frustrację i nie rzuca dobrego światła na sprzedawcę.

Dlatego zaleca się, by nie traktować już opakowań wykorzystywanych we własnym sklepie internetowym jako środka do osiągnięcia celu. Zamiast tego stanowią one rozszerzenie sprzedawanego produktu. Klienci końcowi chcą nie tylko zaoszczędzić czas i sprawnie realizować swoje zakupy, ale także uczynić kupno w sieci wyjątkowym doznaniem. Zwykłe dostarczenie produktu do klienta nie wystarczy, zwłaszcza gdy konkurencja stara się na każdym kroku zapewnić sobie przewagę dzięki indywidualnym rozwiązaniom w zakresie wysyłek. Celem powinno być pozytywne wyróżnienie się na tle całej masy sprzedawców i podkreślenie własnej unikalnej cechy oferty (ang. Unique Selling Point).

Opakowanie produktów stało się istotną częścią całościowego procesu zakupów online. Można popełnić wiele błędów, jeśli nie posiada się wystarczającej wiedzy lub jeśli rozwiązania w zakresie pakowania nie staną się Państwa osobistym priorytetem. W tym artykule zebraliśmy zatem wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Państwu stworzyć zadowalające i innowacyjne opakowania w Państwa firmie.

 

OCZEKIWANIA NABYWCÓW INTERNETOWYCH

Istnieje wiele zasadniczych różnic pomiędzy handlem stacjonarnym a internetowym. Jednak najważniejszą kwestią jest chyba doświadczenie zakupowe klienta. W sklepie internetowym brak fizycznego sklepu dla użytkownika, towarów nie można dotknąć i samodzielnie wybrać.

Pierwsza fizyczna interakcja pomiędzy kupującym a jego zamówieniem następuje w momencie dostawy. Oznacza to, że opakowanie wybrane dla danego produktu jest pierwszą rzeczą, którą odbiorca może zobaczyć i dotknąć. Ten fakt każdy sprzedawca powinien szybko sobie uzmysłowić. Celem jest zapewnienie klientowi przyjemnych i niezapomnianych wrażeń podczas rozpakowywania. W przypadku ogólnych rozwiązań w zakresie pakowania oferowanych przez przeciętnego sprzedawcę jest to jednak prawie możliwe.

Zamiast tego sprzedawca musi zainwestować trochę energii i wysiłku we własne opakowanie. Nawet niewielkie działania indywidualizujące, takie jak odrobina koloru, pieczątka czy choćby naklejka z logo mogą mieć duży wpływ na klienta. Ci, którzy dużo zamawiają w Internecie, otrzymują czasami całą serię dostaw na raz. Wobec tego należy unikać sytuacji, w której nasze opakowanie jest tylko jednym z wielu i prawie nie wyróżnia się od brązowo-szarej masy.

Niektóre koncerny od dawna są liderami i używają indywidualnie zaprojektowanych kartonów, które zapewniają automatyczną rozpoznawalność. Przykładem tego mogą być Amazon lub Zalando. Długo oczekiwana dostawa może w ten sposób zostać automatycznie rozpoznana przez klienta, a emocje związane z zawartością wzrosną jeszcze bardziej.

Ale nie tylko wygląd opakowania ma duży wpływ na emocjonalną postawę klienta. Wysiłek włożony w opakowanie opłaca się i jest zauważany przez klienta. Towar bezpiecznie umieszczony, starannie złożona odzież i atrakcyjnie zapakowane produkty robią dobre wrażenie i sprawiają, że rozpakowywanie jest satysfakcjonujące dla klienta. W przypadku, gdy produkty są zamawiane online, sprzedający otrzymuje pewnego rodzaju kredyt zaufania. Wierzy się, że artykuły wyglądają jak na zdjęciu, a opis jest poprawny. W zamian oczekuje się profesjonalnej obsługi. Chociaż opakowanie stanowi tylko jego część składową, wysokiej jakości rozwiązanie w zakresie pakowania jest dobrym dowodem dla kupującego, że jest ceniony przez sprzedawcę, który pragnie dostarczyć towary w sposób zadowalający.

WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE W ZAKRESIE PAKOWANIA TWOICH PRODUKTÓW

Podczas gdy wygląd paczki jest oczywiście istotną częścią, sprzedawcy internetowi powinni zawsze mieć na uwadze funkcjonalność różnych rozwiązań. Przecież nie tylko pragniemy, aby pudełko dobrze się prezentowało w momencie przybycia, ale także chcemy mieć pewność, że nasz towar dotrze do klienta w jak najlepszym stanie. Wymaga to podjęcia wielu decyzji. Należy wybrać odpowiedni rodzaj opakowania, zanim jeszcze pomyślimy o wysłaniu opakowania do klienta.

Na przykład, folie takie jak folia bąbelkowa jako wypełniacz mają tę wielką zaletę, że mogą być stosowane do produktów o różnych rozmiarach, które się nimi owija. Towary delikatne, takie jak płyty CD i DVD, mogą również nimi zabezpieczyć do wysyłki, podobnie jak elementy dekoracyjne i inne przedmioty. W zależności od wielkości, kształtu i wagi wysyłanego towaru, można wybrać koperty wysyłkowe lub kartony. Są one dostępne w różnych rozmiarach i grubościach. Wewnątrz zawsze należy stosować jakiś rodzaj wypełniacza, np. folię bąbelkową lub skropaki, które chronią produkt przed uszkodzeniem.

Istnieje wiele opcji do wyboru. Ważne jest jednak, aby sprzedawcy pamiętali, że najbardziej atrakcyjne wizualnie rozwiązanie w zakresie pakowania nie zawsze jest najlepsze. Zamiast tego należy uwzględnić w procesie decyzyjnym również takie czynniki, jak funkcjonalność i ekonomiczność, aby ostatecznie można było podjąć dobrą decyzję, która w pełni zadowoli klienta.

ZWROTY TOWARÓW

Dla wielu sprzedawców ważne jest, aby używać opakowań, które mogą zostać ponownie wykorzystane przez klientów w przypadku przesyłki zwrotnej. Jest to nie tylko rozsądne z ekologicznego punktu widzenia, ponieważ nie generujemy dodatkowego odpadu, lecz jest to także szczególnie wygodne dla użytkownika, ponieważ zwroty nie wymagają wiele zachodu.

Paczki zwrotne posiadają zazwyczaj paski samoprzylepne, które pozwalają klientom na ponowne zamknięcie kartonu lub koperty wysyłkowej, jeśli chcą zwrócić towar. Kiedy klient otrzyma swoją paczkę, może ją otworzyć za pomocą prostego mechanizmu. Jeśli chce jednak zwrócić produkty, może użyć tego samoprzylepnego paska, aby ponownie zapakować dostarczone towary.

To innowacyjne rozwiązanie od dawna stało się standardem w sprzedaży detalicznej online. Często jednak, zwłaszcza w przypadku firm rozpoczynających swoją działalność, nie jest ono wykorzystywane bezpośrednio do własnych paczek. Natomiast przy całej naszej oszczędności należy zawsze mieć na uwadze, że proces ten powinien być jak najprostszy dla klientów, aby nawiązać z nimi dobrą długoletnią relację.

WPŁYW OPAKOWAŃ NA SPRZEDAŻ

Kiedy sprzedawca myśli o rozwiązaniach w zakresie pakowania, prędzej czy później na pewno pojawi się myśl o zastosowaniu opakowań unikalnych dla każdego produktu, do których kupuje się odpowiednio wytłaczane pianki, separatory lub formy z tworzyw sztucznych. Szczególnie w przypadku producentów elektroniki jest to powszechna praktyka. Takie rozwiązania dają nadzwyczaj pozytywny efekt.

Opakowanie nie tylko ma ogromny wpływ na klienta, także montaż poszczególnych elementów jest bardzo prosty, ponieważ wszystkie opakowania i materiały wypełniające są już specjalnie uformowane.

Kolejną zaletą takich opakowań zindywidualizowanych dla danego produktu jest redukcja ilości odpadów. Używamy tylko tyle materiałów pakunkowych, ile jest to konieczne. Jest to korzystne dla środowiska, na które wielu klientów coraz częściej zwraca uwagę. Takie zachowanie, reklamowane jako unikalna cecha oferty, może generować dodatkową sprzedaż dla sklepu. Dodatkowym środkiem w odniesieniu do powyższego faktora ekologicznego byłoby stosowanie materiałów nadających się do recyklingu i ulegających biodegradacji.

Zasadniczą zaletą dla sprzedawców jest za każdym razem dokładne zbadanie własnych rozwiązań w zakresie pakowania i uczynienie z nich priorytetu. Kto inwestuje w tym obszarze, szybko przekonuje się, że dobre rozwiązania wręcz rozchodzą się wśród klientów i że opakowania zaczynają działać jak reklama. Powstaje doświadczenie zakupowe, które jest doceniane przez naszych klientów, i które przyciąga coraz więcej nowych.

Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest zindywidualizowane opakowanie. Obecne trendy w sieci, takie jak filmiki prezentujące otwieranie przesyłki lub udostępnianie zdjęć otrzymanych paczek sprawiają, że innowacyjne kroki w tym zakresie jeszcze bardziej się opłacają. Każdy, kto posuwa się o krok dalej opracowuje również jako dodatek do zawartości swoich paczek wysoki stopień indywidualizacji i np. dołącza do nich spersonalizowane karty z podziękowaniami. Dzięki temu klient czuje się szczególnie doceniony i chętnie ponownie złoży zamówienie u tej marki.

Każdy sprzedawca internetowy powinien używać opakowań, aby zoptymalizować swój biznes i zwiększyć sprzedaż. Skorzystaj już teraz z innowacyjnych rozwiązań w zakresie opakowań oferowanych w naszym sklepie Heykapak.

 

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz

O nas

Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining

Więcej o nas
background
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Sprawdź nasze Social Media

facebookinstagramyoutube
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium