do kasy suma: 0,00 zł
Pokaż ceny
Netto Brutto
Blog kategorie
Aktualności i porady
Zalety doskonałego opakowania wysyłkowego

Inwestowanie w opakowania przynosi wiele korzyści. Dobrze przemyślana i dopasowana zarówno do produktu jak i grupy odbiorców strategia pakowania może być fundamentem wizerunku wielu firm e-commerce. Zobacz jak można to osiągnąć.

Top 5 wypełniaczy do paczek

W ostatnim czasie można zauważyć wzrost grupy konsumentów decydujących się na internetową formę zakupów w każdym segmencie. Korzystanie z ofert sklepów online to oszczędność czasu, wygoda, atrakcyjne ceny oraz kontrola wydatków. Aby móc cieszyć się wysoką jakością zamówionych artykułów, nie tylko należy wybrać właściwe opakowanie wysyłkowe, lecz także specjalny produkt wypełniający paczkę, który zwiększy bezpieczeństwo przesyłki. Na jakie wypełniacze warto się zdecydować?

Blog chmura tagów
Zalety doskonałego opakowania wysyłkowego

Czy opakowanie wysyłkowe ma znaczenie? Dla wielu sprzedawców nadal nieistotne. Zwłaszcza korzystając z Allegro można natknąć się na sprzedawców którzy pakowanie zamówienia do wysyłki traktują jak zło konieczne. Do pakowania wykorzystują odpady z kartonów, wypełniaczem są kupione za grosze ścinki tekstyliów czy starych gazet a opakowanie zawinięte niechlujnie taśmą klejącą czy stretchem.

Ponieważ w niektórych branżach działa tak niestety nadal wielu, odpowiednie podejście do tematu może uczynić z pakowania zamówień Twój wyróżnik i (prawie) darmową reklamę.

Jakie więc korzyści daje uczynienie z pudełek wysyłkowych ważnego elementu?

 

  • Wzmacnianie lojalności klientów

Największą korzyścią płynącą z doskonałego opakowania jest wzmocnienie lojalności klientów, co przekłada się na przyszłą sprzedaż. Jeśli przy każdym zakupie klienta myślisz tylko o jednorazowej okazji do sprzedaży, tracisz ważne możliwości. Zadowolony klient stanie się stałym klientem, a jednocześnie będzie miał pozytywny wpływ na opinię innych. W rozmowach z przyjaciółmi lub rodziną rzadko wspomina się o pozytywnych doświadczeniach związanych z zakupem. W ten sposób można wygenerować wiele dodatkowych zakupów od jednego nabywcy. Nie ma lepszej metody reklamy, właśnie dlatego, że nie wiąże się ona z dodatkowymi kosztami dla użytkownika.

 

  • Wartość dodana

Kupno doświadczenia ma większą wagę niż kupno produktu. Klienci oczekują doświadczenia związanego z zakupem, a nie tylko zwykłego odbioru towaru. Gdy klient otrzymuje przesyłkę, jest ona indywidualnie pakowana. Tworzy się poczucie oczekiwania i pobudza ciekawość klienta. Dobre opakowanie stanowi silną wartość dodaną i pozwala klientowi cieszyć się zakupem na innym poziomie.

 

  • Wirusowość

W serwisach YouTube i Instagram filmy typu unboxing są uważane za jedną z najpopularniejszych treści. Wielu YouTuberów i influencerów regularnie zamieszcza takie filmy i dzieli się swoimi doświadczeniami zakupowymi z innymi. W ten sposób moment rozpakowania zostaje zachowany i można się nim dzielić z innymi. Oczywiście, marki podnoszą również oczekiwania swoich odbiorców. Ustanawiają one standard, który musi być zachowany w przyszłości. Jednocześnie stwarza to możliwość zwiększenia zasięgu w mediach społecznościowych dzięki lepszemu opakowaniu. Może to zwiększyć sprzedaż.

 

Załóżmy, że powyższe argumenty przekonały Cię lub już od jakiegoś czasu myślałeś o zmianach w kompletacji zamówień. Pytanie brzmi jak w takim razie zoptymalizować opakowania, aby zwiększyć sprzedaż?

Podczas optymalizacji opakowań nie wolno tracić z oczu ich głównego przeznaczenia. Nawet najpiękniejsze opakowanie nie przyniesie Ci korzyści, jeśli produkt w nim umieszczony będzie uszkodzony. W takim przypadku użytkownik traci pieniądze. Poniżej zebraliśmy dla Ciebie

kilka pomysłów na stworzenie naprawdę kreatywnych opakowań.

 

1: Opowiadanie

Storytelling jest popularną metodą w marketingu. Możesz opowiedzieć historię swojej marki i zaangażować klientów. Jest to cenne narzędzie pozwalające odwołać się do emocji klientów. Spraw, aby Twoje opakowanie było wyjątkowe i zapadło w pamięć Twoim klientom. W niektórych przypadkach wytwarza się tak silna więź, że odbiorcy przez długi czas używają pudełek i wykorzystują je ponownie. W ten sposób pudełko pozostanie w domu przez długi czas, a klient będzie często przypominał sobie o zamówieniu.

 

2: Spersonalizowane karty

Gdy przesyłka dotrze do drzwi klienta, masz szansę stworzyć jeszcze bardziej osobiste i intymne doświadczenie, jeśli sprytnie wykorzystasz narzędzia komunikacji. Chcesz wykorzystać ten moment, aby wzmocnić więź między klientem a Twoją marką. Chociaż kody rabatowe mogą być cennym narzędziem, istnieją również inne strategie. Pamiętaj, aby zawsze dostarczać odpowiednią wartość dodaną. Mogą to być dalsze informacje o produkcie lub inspiracja. Jeśli chcesz, aby ten krok był bardziej osobisty, możesz załączyć kartkę i przedstawić siebie, swoją firmę lub zespół. Taka kartka z podziękowaniem, być może nawet napisana odręcznie lub podpisana przez członków zespołu, nadaje każdej przesyłce osobisty charakter.

3: Popraw wygląd kartonu

Ta technika to najprostszy sposób na wyróżnienie opakowania z tłumu. Zmieniając wygląd opakowania, można nadać mu wygląd kufra podróżnego, skrzyni na skarby, robota lub czegokolwiek innego, co można sobie wyobrazić. Zadrukuj swoje pudełka bądź chociaż używaj ciekawego stempla czy naklejki z logo i wyróżnij się z tłumu sprzedawców. Twoi klienci będą Cię miło wspominać i będą emocjonalnie zaangażowani w Twoje opakowania.

 

4: Organizacja

Opakowanie to znacznie więcej niż tylko pudełko. Ważną kwestią jest tu organizacja i prezentacja produktów w środku. Na przykład za pomocą taśmy lub sznurka czy wypełniacza można umieścić przedmioty wewnątrz pudełka. Zapobiegnie to wymieszaniu się poszczególnych elementów podczas transportu. Każdy element pudełka wysyłkowego powinien mieć swoje miejsce.

 

5: Opakowania interaktywne

Kody QR to ciekawe, interaktywne narzędzie. Za ich pomocą można wzbudzić ciekawość klientów i jednocześnie odesłać ich do stron docelowych. Nie należy jednak stosować takich elementów w sposób przypadkowy. Zamiast tego należy mieć jasno określony cel. Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników w mediach społecznościowych, możesz zamieścić tam link z kodem. Tutaj można również ukryć kody rabatowe filmów z podziękowaniami. Możesz także zaoferować swoim klientom dużą wartość dodaną w postaci instrukcji lub samouczka, z których będą zadowoleni.

 

Czy zainspirowaliśmy Cię do stworzenia nowego projektu opakowania?

 

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi pomożemy Państwu zoptymalizować opakowania w sposób zorientowany na cel. Jak zawsze, wszystko zależy od właściwego doboru środków. Jeśli przesadzisz, możesz spowodować problemy. Jeśli zastosujesz się do naszych wskazówek, uda Ci się trwale związać klientów z Twoją firmą i zwiększyć przychody.

skontaktuj się z nami:

Telefon: 791 181 551

biuro@heykapak.pl

    • HeykaPak Sp. z o.o.
    • Hurtownia opakowań dla e-commerce, pudełka, kartony, koperty bąbelkowe

    • NIP: 7822881786
    • Tel.: 791 181 551
    • E-mail: biuro@heykapak.pl
  • Adres: ul. Unii Lubelskiej 1, 61-249 Poznań
więcej więcej
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium