Czy opakowanie wysyłkowe ma znaczenie? Dla wielu sprzedawców nadal nieistotne. Zwłaszcza korzystając z Allegro można natknąć się na sprzedawców którzy pakowanie zamówienia do wysyłki traktują jak zło konieczne. Do pakowania wykorzystują odpady z kartonów, wypełniaczem są kupione za grosze ścinki tekstyliów czy starych gazet a opakowanie zawinięte niechlujnie taśmą klejącą czy stretchem.
Ponieważ w niektórych branżach działa tak niestety nadal wielu, odpowiednie podejście do tematu może uczynić z pakowania zamówień Twój wyróżnik i (prawie) darmową reklamę.
Jakie więc korzyści daje uczynienie z pudełek wysyłkowych ważnego elementu?
- Wzmacnianie lojalności klientów
Największą korzyścią płynącą z doskonałego opakowania jest wzmocnienie lojalności klientów, co przekłada się na przyszłą sprzedaż. Jeśli przy każdym zakupie klienta myślisz tylko o jednorazowej okazji do sprzedaży, tracisz ważne możliwości. Zadowolony klient stanie się stałym klientem, a jednocześnie będzie miał pozytywny wpływ na opinię innych. W rozmowach z przyjaciółmi lub rodziną rzadko wspomina się o pozytywnych doświadczeniach związanych z zakupem. W ten sposób można wygenerować wiele dodatkowych zakupów od jednego nabywcy. Nie ma lepszej metody reklamy, właśnie dlatego, że nie wiąże się ona z dodatkowymi kosztami dla użytkownika.
- Wartość dodana
Kupno doświadczenia ma większą wagę niż kupno produktu. Klienci oczekują doświadczenia związanego z zakupem, a nie tylko zwykłego odbioru towaru. Gdy klient otrzymuje przesyłkę, jest ona indywidualnie pakowana. Tworzy się poczucie oczekiwania i pobudza ciekawość klienta. Dobre opakowanie stanowi silną wartość dodaną i pozwala klientowi cieszyć się zakupem na innym poziomie.
- Wirusowość
W serwisach YouTube i Instagram filmy typu unboxing są uważane za jedną z najpopularniejszych treści. Wielu YouTuberów i influencerów regularnie zamieszcza takie filmy i dzieli się swoimi doświadczeniami zakupowymi z innymi. W ten sposób moment rozpakowania zostaje zachowany i można się nim dzielić z innymi. Oczywiście, marki podnoszą również oczekiwania swoich odbiorców. Ustanawiają one standard, który musi być zachowany w przyszłości. Jednocześnie stwarza to możliwość zwiększenia zasięgu w mediach społecznościowych dzięki lepszemu opakowaniu. Może to zwiększyć sprzedaż.
Załóżmy, że powyższe argumenty przekonały Cię lub już od jakiegoś czasu myślałeś o zmianach w kompletacji zamówień. Pytanie brzmi jak w takim razie zoptymalizować opakowania, aby zwiększyć sprzedaż?
Podczas optymalizacji opakowań nie wolno tracić z oczu ich głównego przeznaczenia. Nawet najpiękniejsze opakowanie nie przyniesie Ci korzyści, jeśli produkt w nim umieszczony będzie uszkodzony. W takim przypadku użytkownik traci pieniądze. Poniżej zebraliśmy dla Ciebie
kilka pomysłów na stworzenie naprawdę kreatywnych opakowań.
1: Opowiadanie
Storytelling jest popularną metodą w marketingu. Możesz opowiedzieć historię swojej marki i zaangażować klientów. Jest to cenne narzędzie pozwalające odwołać się do emocji klientów. Spraw, aby Twoje opakowanie było wyjątkowe i zapadło w pamięć Twoim klientom. W niektórych przypadkach wytwarza się tak silna więź, że odbiorcy przez długi czas używają pudełek i wykorzystują je ponownie. W ten sposób pudełko pozostanie w domu przez długi czas, a klient będzie często przypominał sobie o zamówieniu.
2: Spersonalizowane karty
Gdy przesyłka dotrze do drzwi klienta, masz szansę stworzyć jeszcze bardziej osobiste i intymne doświadczenie, jeśli sprytnie wykorzystasz narzędzia komunikacji. Chcesz wykorzystać ten moment, aby wzmocnić więź między klientem a Twoją marką. Chociaż kody rabatowe mogą być cennym narzędziem, istnieją również inne strategie. Pamiętaj, aby zawsze dostarczać odpowiednią wartość dodaną. Mogą to być dalsze informacje o produkcie lub inspiracja. Jeśli chcesz, aby ten krok był bardziej osobisty, możesz załączyć kartkę i przedstawić siebie, swoją firmę lub zespół. Taka kartka z podziękowaniem, być może nawet napisana odręcznie lub podpisana przez członków zespołu, nadaje każdej przesyłce osobisty charakter.
3: Popraw wygląd kartonu
Ta technika to najprostszy sposób na wyróżnienie opakowania z tłumu. Zmieniając wygląd opakowania, można nadać mu wygląd kufra podróżnego, skrzyni na skarby, robota lub czegokolwiek innego, co można sobie wyobrazić. Zadrukuj swoje pudełka bądź chociaż używaj ciekawego stempla czy naklejki z logo i wyróżnij się z tłumu sprzedawców. Twoi klienci będą Cię miło wspominać i będą emocjonalnie zaangażowani w Twoje opakowania.
4: Organizacja
Opakowanie to znacznie więcej niż tylko pudełko. Ważną kwestią jest tu organizacja i prezentacja produktów w środku. Na przykład za pomocą taśmy lub sznurka czy wypełniacza można umieścić przedmioty wewnątrz pudełka. Zapobiegnie to wymieszaniu się poszczególnych elementów podczas transportu. Każdy element pudełka wysyłkowego powinien mieć swoje miejsce.
5: Opakowania interaktywne
Kody QR to ciekawe, interaktywne narzędzie. Za ich pomocą można wzbudzić ciekawość klientów i jednocześnie odesłać ich do stron docelowych. Nie należy jednak stosować takich elementów w sposób przypadkowy. Zamiast tego należy mieć jasno określony cel. Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników w mediach społecznościowych, możesz zamieścić tam link z kodem. Tutaj można również ukryć kody rabatowe filmów z podziękowaniami. Możesz także zaoferować swoim klientom dużą wartość dodaną w postaci instrukcji lub samouczka, z których będą zadowoleni.
Czy zainspirowaliśmy Cię do stworzenia nowego projektu opakowania?
Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi pomożemy Państwu zoptymalizować opakowania w sposób zorientowany na cel. Jak zawsze, wszystko zależy od właściwego doboru środków. Jeśli przesadzisz, możesz spowodować problemy. Jeśli zastosujesz się do naszych wskazówek, uda Ci się trwale związać klientów z Twoją firmą i zwiększyć przychody.
Napisz komentarz