Pokaż ceny:
Brutto Netto
back
close
Szukaj
Koszyk 0
Menu
back
close
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła?

Nie mam jeszcze konta

Zarejestruj się
  • podgląd statusu realizacji zamówień
  • podgląd historii zakupów
  • brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach
  • możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych
back
close
Twój koszyk
Suma brutto: Suma netto: 0,00 zł 0,00 zł Do kasy Kontynuuj zakupy

Twój koszyk jest pusty

Zaloguj lub zarejestruj się, i dodaj wybrane produkty do koszyka

Wróć

8 sprawdzonych metod na skuteczne pakowanie w e-commerce
8 sprawdzonych metod na skuteczne pakowanie w e-commerce

8 sprawdzonych metod na skuteczne pakowanie w e-commerce

W handlu internetowym duże znaczenie mają strategie dotyczące opakowań. Opakowania stanowią pierwszy i decydujący kontakt z klientem. Dlatego ważne jest, aby zrobić dobre wrażenie. W tej kwestii sprawdzone metody i najlepsze praktyki odnoszą się do najlepszych sposobów tworzenia opakowań i planowania wysyłki w taki sposób, aby wszystkie potrzeby zostały zaspokojone. W niniejszym artykule wybraliśmy dla Państwa osiem przykładów na zastosowanie w przyszłości niektórych sprawdzonych pomysłów na własne opakowania.

 

1: DOSTOSOWANIE OPAKOWANIA DO PRODUKTU

Wybierając materiały opakowaniowe, należy mieć na uwadze przede wszystkim produkt. Przy wszystkich funkcjach, które może spełniać opakowanie, funkcja ochronna powinna mieć najwyższy priorytet. Żaden klient nie będzie zadowolony, jeśli opakowanie i produkt zostaną uszkodzone. Dlatego należy wybrać karton lub opakowanie wysyłkowe, które zapewni wystarczającą ilość miejsca na produkt i ochronne materiały wypełniające wokół niego. Jednocześnie nie powinno zostać zbyt wiele wolnego miejsca, aby produkt nie przesuwał się wewnątrz bez zabezpieczenia podczas transportu lub ulegał wstrząsom.

Zachowując jak najmniejszy rozmiar opakowania, oszczędzamy nie tylko na samym opakowaniu, ale także na niższych kosztach wysyłki dzięki mniejszym wymiarom i niższej wadze. To sprawia, że nie tylko klient jest zadowolony, lecz także … jego portfel - przecież nikt nie lubi niepotrzebnie zbyt dużych opakowań.

 

2: UWZGLĘDNIENIE POTRZEB SWOJEGO PRODUKTU

Kiedy szukamy odpowiedniego opakowania dla swojego produktu często stoimy przed trudnym wyborem. Pojawiają się coraz bardziej zróżnicowane możliwości, a prosty karton nie zawsze jest najlepszym wyborem. Jeśli element ma dość wąski profil lub jest bardzo mały, opakowania wysyłkowe i koperty mogą być rozwiązaniem opłacalnym i przede wszystkim praktycznym. Stanowi to również zaletę z perspektywy klienta, ponieważ w wielu przypadkach takie przedmioty mogą być wysyłane pocztą i mieszczą się w skrzynce na listy. W takich sytuacjach klient nie musi czekać na kuriera ani planować dostawy tak, aby mieć gwarancję, że będzie w domu.

Zmniejszając rozmiar paczki oszczędzamy jednak nie tylko pieniądze. Można także zaoszczędzić wiele czasu w procesie pakowania. Koperty wysyłkowe nadają się od razu do użycia. Kopertę wystarczy tylko zamknąć, podczas gdy kartony często muszą zostać najpierw ustawiony i złożone. Koperty bąbelkowe są także wstępnie wyściełane, dzięki czemu inne materiały wypełniające są zbędne. W rezultacie, zazwyczaj można zaoszczędzić kilka sekund, a często nawet minut na każdym wysłanym towarze, co znacznie zwiększa wydajność tego procesu i umożliwia wysłanie większej ilości paczek.

 

3: MATERIAŁY WYPEŁNIAJĄCE JAKO ODPOWIEDNI WYPEŁNIAcz

W większości przypadków opakowanie zewnętrzne po prostu nie wystarcza do odpowiedniego zabezpieczenia artykułu. Transport wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem upadku, uderzenia lub działania innych czynników zewnętrznych, które mogą uszkodzić Państwa towary. Dobrą zasadą jest zatem zwracanie większej uwagi na materiały wyściełające i wypełniające, zwłaszcza w przypadku produktów wrażliwych lub szczególnie drogich. Folia bąbelkowa jest zawsze dobrym wyborem. Małe, wypełnione powietrzem komórki zapewniają doskonałą amortyzację, a także dobrze redukują nagłe przesunięcia.

Jeśli Państwa przedmiot wymaga jeszcze większej ochrony, można również owinąć go w jedną lub więcej warstw papieru makulaturowego lub wypełnić wnętrze opakowania skropakami czyli specjalnymi lekkimi "chrupkami". Zapobiegnie to także zbędnemu przesuwaniu się przedmiotu wewnątrz opakowania w przód i w tył. O dobrym materiale wypełniającym możemy mówić, gdy artykuł w żadnym wypadku nie styka się ze ścianką kartonu.

Wypełniając opakowanie, należy zawsze mieć na uwadze oczekiwania klientów - w końcu pod żadnym pozorem nie chcemy ich zawieść. Artykuł uszkodzony z powodu nieodpowiedniego opakowania rzuca bardzo złe światło na nas jako sprzedawcę i może skutkować odpływem klientów do konkurencyjnego dostawcy.

4: RECYKLING I PONOWNE WYKORZYSTANIE

Nie ma powodu, aby w strategii pakowania nie uwzględniać zrównoważonego rozwoju. Nowoczesne technologie stosowane w branży opakowań już dawno sprawiły, że opakowania wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu nie ustępują opakowaniom ze świeżego materiału i są w takim samym stopniu wytrzymałe i niezawodne.

Przykładając wartość do recyklingu wyświadczają Państwo nie tylko przysługę środowisku naturalnemu. Prezentują się Państwo jako marka i sygnalizują swoim klientom, że są aktywnie zaangażowani w redukcję odpadów oraz podejmują decyzje przyjazne dla środowiska. Zwłaszcza w obliczu aktualnych wydarzeń takie działania sprawiają, że prezentują się Państwo w dobrym świetle i dają swoim klientom poczucie podejmowania zrównoważonych decyzji podczas zakupów w Państwa firmie. Staje się to kolejnym atutem sprzedaży i czyni Państwa ofertę jeszcze bardziej atrakcyjną, zwłaszcza dla określonych grup nabywców.

Wielu, zwłaszcza młodszych kupujących, wskazało w ankietach, że wolą kupować u sprzedawców, którzy oferują wysyłkę neutralną dla klimatu i przynajmniej oferują możliwość zakupu opakowań z recyklingu. Klient widzi w tym swoje życzenia i preferencje, czuje się ceniony i w przyszłości ponownie chętniej kupi w Państwa sklepie. Wystarczy kilka kroków, aby zwiększyć lojalność klientów.

 

5: OPAKOWANIA PRZYJAZNE DLA KLIENTA

Czy kiedykolwiek dostarczono Państwu paczkę, której po prostu nie dało się otworzyć? Zbyt dużo taśmy samoprzylepnej lub niezliczenie wiele warstw folii bąbelkowej wokół produktu sprawiają, że mija kilka minut, aby go w końcu rozpakować. Działania przyjazne dla klienta wyglądają inaczej. W rzeczywistości takie zachowanie ma bardzo negatywny wpływ na lojalność klientów, którzy nie będą mieć przyjemności z zakupów.

Podobna sytuacja jest w przypadku zwrotów i skarg. Choć temat ten jest to dość trudny dla wielu sprzedawców, nie da się go uniknąć w handlu online. Dlatego ważne jest, aby jak najbardziej ułatwić klientowi składanie reklamacji i tym samym zachęcić go w przyszłości do częstszych zakupów w Państwa sklepie. Gdy klient stwierdzi, że reklamacje w Państwa sklepie nie stanowią żadnych problemów i mogą zostać szybko i łatwo rozpatrzone, pokona swój opór przed dokonaniem kolejnego zakupu. Zawsze będzie miał na uwadze, że zwrot był prosty i nieskomplikowany. W rezultacie jednak ilość skierowanych do Państwa reklamacji niekoniecznie wzrośnie, a klient zachowa dużą część swoich zamówień.

Z drugiej strony opakowanie przyjazne dla klienta jest często kwestią jakości samych towarów i nie mamy na nie wpływu. Na przykład kartony typu owijka i koperty wysyłkowe mają klapki lub paski samoprzylepne a także specjalne zrywki, które klient może łatwo otworzyć. Szczególnie praktyczne opakowania posiadają również dodatkową klapę z klejem, która pozwala na ponowne zamknięcie w przypadku przesyłki zwrotnej. Dzięki temu klient nie jest zmuszony do czasochłonnego poszukiwania taśmy wysyłkowej lub wydawania dużo pieniędzy na materiał. Klient nie musi także używać innego kartonu, ponieważ może ponownie wykorzystać ten otrzymany od Państwa.

Aby jeszcze bardziej ułatwić ten proces można dołączyć samoprzylepne etykiety zwrotne. Klient nie musi już drukować etykiety, lecz znajdzie w opakowaniu wszystko, czego potrzebuje do zwrotu. Jeśli zastosują Państwo powyższe środki będzie to dla klientów pozytywny wyznacznik, że zwrot może być przyjemny i szybki. Będą jeszcze bardziej zadowoleni z dostawy i przez długi czas pozostaną lojalni wobec Państwa.

 

6: STOSOWANIE JEDNOLITYCH MATERIAŁÓW

 Kiedy zdecydują się już Państwo się na określone materiały opakowaniowe, takie jak brązowe pudełka lub kolorowe skropaki, powinni Państwo pozostać przy tym wyborze i nie decydować się na inne materiały po kilku miesiącach tylko dlatego, że np. były w ofercie. Kupując tylko te opakowania, które Państwo wybrali, mogą Państwo zmniejszyć ilość odpadów i pozostać przy swoim budżecie.

Za sprawą takich działań nie tylko redukują Państwo swoje wydatki na materiały opakowaniowe. Być może jeszcze bardziej istotny jest image, który tworzymy. Kiedy myślimy o najbardziej znanych firmach, czy to w Państwa branży, czy ogólnie, szybko zyskują one wyraźny obraz w naszej głowie. Niezależnie od tego, czy jest to Coca Cola, czy Apple, każda firma posiada jasny język projektowania, który jest jednolicie stosowany na rynku, niezależnie od tego, czy jest to logo, czy też stosowane opakowania.

Za przykład powinni wziąć Państwo wspomniane działania dotyczące graficznego wizerunku firmy. Państwa firma stanie się ulubioną marką tylko wtedy, gdy będzie miała pewną rozpoznawalność. Oczywiście najlepiej to osiągnąć nie poprzez stosowanie standardowych opakowań, ale poprzez dużą indywidualizację materiałów opakowaniowych, na przykład poprzez umieszczanie na nich logo. Lecz wiele osiągnąć można już także bez dużych inwestycji. Na przykład używając skropaki lub bibułę w odpowiednich kolorach lub pieczęci na pudełkach, tym samym czyniąc je nietypowym.

W każdym razie powinni Państwo rozważyć, by być rozpoznawalnym jako marka dla Państwa klientów, nawet jeśli trzymają oni w rękach tylko Państwa opakowania. Należy unikać odchyleń, które mogą prowadzić do niejasności. Państwa klienci docenią nowy, spójny wygląd i wizerunek marki, ponieważ będą mieli wrażenie, że Państwa strategie co do opakowań są dokładnie zaplanowanie.

7: Efekt „WOW“

Z pewnością słyszeli Państwo określenie " Unboxing". Ten angielski termin na rozpakowywanie paczek stał się synonimem filmów, w których zakupy są rozpakowywane przed włączoną kamerą, zwłaszcza w sieciach społecznościowych. Youtuberzy i inne internetowe osobowości zamawiają produkty, a następnie prezentują je widzom. Oczywiście takie filmy są interesujące nie tylko ze względu na same produkty. Zwłaszcza nietypowe opakowania wywołują tu poruszenie i na długo pozostają w pamięci. Każdy, kto dobrze to rozegra, możesz przy rozpakowywaniu zaoferować swoim klientom dreszczyk emocji równy temu, jaki zwykle odczuwamy tylko w Boże Narodzenie. Państwa klienci poczują się tak, jakby rozpakowywali prezent i podkreślali całe wydarzenie pozytywnymi emocjami.

Świetnym sposobem na nadanie opakowaniu odpowiedniego ładunku emocjonalnego jest zastosowanie specjalnych i nietypowych materiałów opakowaniowych. Czy kiedykolwiek pracowali Państwo z bibułą lub krepiną? Rzadkość takich materiałów opakowaniowych dodaje pewnego rodzaju poczucia luksusu. Klient czuje się wtedy szczególnie ceniony, a opakowanie wygląda jeszcze lepiej, jakby było zapakowane ręcznie i pochodziło z serca.

Indywidualizacje i przede wszystkim personalizacje są Państwa najlepszym przyjacielem, który wywoła szczególny efekt „wow”. Im bardziej indywidualnie, tym lepiej, ponieważ naszym celem jest zbudowanie bliskości z klientem, i tym samym wzmocnienie jego lojalności. Zalecane są na przykład odręcznie pisane kartki z podziękowaniem. Jeśli nie mają Państwo wystarczająco dużo czasu na wykonanie wszystkich kart ręcznie, można przynajmniej pamiętać o podpisaniu wydrukowanych kart. Dobrym pomysłem jest również dołączenie małych próbek lub prezentów, które Państwa zdaniem mogą uszczęśliwić Państwa klientów. Dużym plusem jest zawsze kod rabatowy. Jest to nie tylko prawdziwa oszczędność dla klienta, ale może być również okazją do kolejnego zakupu. Nawet jeśli te dodatkowe kroki sprawią, że na początku oznaczać to będzie więcej pracy, wysiłek ten się opłaci, a Państwo nie tylko zwiększą lojalność klientów, lecz także swoje dochody.

 

8: Pozostanie w kontakcie

Kiedy wszystko pójdzie pomyślnie i Państwa przesyłka zostanie dostarczona do klienta, nadszedł czas na informację zwrotną. Zapytajmy swoich klientów o opinię. Nie musi ograniczać się do produktu, lecz może również obejmować doświadczenie związane z zapakowaniem i dostawą. Dla Państwa te informacje stanowią niezwykłą wartość dodaną. Dzięki temu dowiedzą się Państwo co robią dobrze i gdzie jest jeszcze potencjał do poprawy, nie tylko w odniesieniu do Państwa artykułów, ale także w odniesieniu do postrzegania marki. Pozwoli to na wyciągnięcie wniosków, których efektem może być lepsze zaprezentowanie się jako firma robiąca dobre wrażenie na kliencie.

Być może wielu z Państwa klientów jest przeciwnych określonym kolorom, których Państwo używają, a Państwa wizerunek korporacyjny nie został do tej pory dostosowany do grupy docelowej. Nie bez powodu firmy technologiczne lubią używać kolorów takich jak biały, czarny czy niebieski, a producenci zabawek pomarańczowego. Każdy kolor ma określony efekt i powinien być odpowiednio stosowany. To samo dotyczy kształtów i faktur, które finalnie powinny być pozytywnie przyjęte przez klientów.

Ten bezpośredni kontakt z klientami pozwala na dokonywanie ostatecznych korekt w celu zwiększenia poprawy oferty. Zwłaszcza stosowane przez Państwo metody pakowania przyniosą znaczne korzyści i staną się jeszcze bardziej skuteczne. Pozytywny efekt Państwa działań stanie się widoczny najpóźniej wtedy, gdy Państwa klienci zdadzą sobie sprawę, że ich opinie są poważnie traktowane. Wówczas poczują się oni postrzegani i doceniani, a wizerunek Państwa firmy ulegnie poprawie.

Właściwe wyczucie własnych produktów i klientów pomoże Państwu na stworzenie idealnych opakowań. Jeśli szukają Państwo akcesoriów i materiałów opakowaniowych, które można wykorzystać do pakowania i wysyłki w handlu internetowym, trafili Państwo na właściwy adres. W Heykapak mogą Państwo zakupić opakowania i pudełka w rozsądnej cenie.

 

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz

O nas

Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining

Więcej o nas
background
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Sprawdź nasze Social Media

facebookinstagramyoutube
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium