Pokaż ceny:
Brutto Netto
back
close
Szukaj
Koszyk 0
Menu
back
close
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła?

Nie mam jeszcze konta

Zarejestruj się
  • podgląd statusu realizacji zamówień
  • podgląd historii zakupów
  • brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach
  • możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych
back
close
Twój koszyk
Suma brutto: Suma netto: 0,00 zł 0,00 zł Do kasy Kontynuuj zakupy

Twój koszyk jest pusty

Zaloguj lub zarejestruj się, i dodaj wybrane produkty do koszyka

Wróć

4 błędy w pakowaniu których można łatwo uniknąć
4 błędy w pakowaniu których można łatwo uniknąć

4 błędy w pakowaniu których można łatwo uniknąć

 

BŁĄD 1: ZAPOMINASZ SPRAWDZIĆ ADRESY KLIENTÓW

Rosnąca cyfryzacja i automatyzacja procesów pakowania ma nie tylko zalety. Jedną z wad dynamicznego rozwoju jest to, że praca maszyn często podlega mniejszej kontroli. W ten sposób mogą się szybko wkraść pierwsze błędy. 

Weźmy temat drukowania etykiet. Nawet drobne błędy, takie jak nieprawidłowe dane adresowe podczas tworzenia etykiet wysyłkowych, mają duży wpływ na cały dalszy proces. Drobny błąd w pisowni lub przypadkowa zamiana danych adresowych pociąga za sobą dużo późniejszej pracy. W każdym razie wysiłek ten kosztuje Cię czas i pieniądze, a w najgorszym przypadku ucierpią relacje z klientami.

Zawsze jednak istnieją sposoby na uniknięcie takich błędów. W tym celu wykorzystać możemy na przykład programy, które porównują informacje z baz danych klientów z rzeczywistymi adresami i, jeśli to konieczne, identyfikują błędy. 

Jeszcze łatwiejsze i skuteczniejsze od rozwiązań technicznych jest jednak kontrolowanie poprawności danych przez pracowników. Ponowne sprawdzenie etykiet wysyłkowych przed ich użyciem nie wymaga wiele wysiłku. Para ludzkich oczu prawdopodobnie odkryje na pierwszy rzut oka to, do czego maszyna potrzebowałaby znacznie więcej czasu. Nawet nowoczesne i innowacyjne oprogramowanie nie zastąpi zdrowego rozsądku i umiejętności wyciągania wniosków.

 

BŁĄD 2: WYSTĘPUJĄ ODCHYLENIA W WADZE LUB WIELKOŚCI

Oszczędność czasu jest zawsze ważna w biznesie online i sprzedaży wysyłkowej. Nie chodzi tylko o prostą optymalizację procesów, ale także o aktywne zatrzymywanie klientów. Tylko wtedy, gdy Twoi klienci otrzymają żądaną dostawę szybko i bez opóźnień, są w końcu naprawdę zadowoleni. Pośpiech może jednak generować błędy. Jeśli Twoi pracownicy czują się pośpieszani, najbardziej cierpią te czynności, które wymagają dużej koncentracji. 

Często obejmuje to mierzenie lub ważenie zamówień klientów. To, co z pozoru może wydawać się mało istotne, może jednak szybko spowodować wzrost kosztów dla Twojej firmy. Nieprawidłowe pomiary są zawsze irytujące. Jeśli pomiar został zawyżony, zapłacisz za wysyłkę i opakowanie więcej, niż byłoby to konieczne. Jeśli jednak zaniżony, będziesz musiał później zapłacić dodatkowe koszty wysyłki. Mogą wystąpić również duże opóźnienia w dostawie. Skumulowanie wszystkich tych problemów może wpędzić Cię w poważne kłopoty, szczególnie jeśli występowanie tych błędów nie zmniejszy się w przyszłości.

Pierwszym sposobem uniknięcia powyższych błędów byłoby oczywiście zmniejszenie presji wywieranej na pracowników i zapewnienie im więcej czasu na pomiary. Powinieneś także skorzystać z okazji, aby odpowiednio przeszkolić siebie i swój zespół wysyłkowy. Przeprowadź szkolenie dotyczące wymiarów i wagi przesyłek oraz pokaż pracownikom, jak prawidłowo mierzyć i ważyć kartony oraz produkty. Nauczenie się prawidłowej techniki i możliwość korzystania z niej w przyszłości przyniesie firmie wielką korzyść. 

Upewnij się również, że masz dostępne odpowiednie środki do wspierania swoich pracowników. Niedokładne taśmy miernicze i wagi są bezużyteczne. Zainwestuj więc w nowoczesną i funkcjonalną wagę oraz wysokiej jakości wszechstronną taśmę mierniczą. 

Ogólnie rzecz biorąc, im prostsza jest obsługa poszczególnych urządzeń pomiarowych, tym szybszy jest proces pomiaru wykonywany przez Twoich pracowników. Jednocześnie zwiększa to również dokładność pomiarów, w wyniku czego problem z odchyłkami zostanie szybko i zauważalnie zmniejszony.

 

BŁĄD 3: NIE PLANUJESZ ZWROTÓW

Żaden sprzedawca internetowy nie lubi zwrotów, to oczywiście jasne. Jeśli towary wrócą, oznacza to, że Twój klient nie był zadowolony. Artykuł był wadliwy lub nie spełniał wymagań jakościowych. Zwroty są zupełnie normalne we współczesnym świecie handlu online. Niemniej można je znacznie zmniejszyć. 

Ułatw proces reklamacji sobie i swojemu zespołowi, ale także klientowi. Niepotrzebne koszty, takie jak koszty transportu, ale także czas pracowników poświęcony na reklamacje mogą zostać zmniejszone. Klient nie ma możliwości obejrzenia i przetestowania towaru w sklepie, a nieoczekiwane uszkodzenia przesyłki mogą zawsze wystąpić. Ignorując ten fakt i nie przygotowując się odpowiednio do zwrotów, popełniasz poważny błąd. Problem trafi najpierw do Twojego zespołu serwisowego. To właśnie tutaj wpływają reklamacje, gdyż Twoim klientom brakuje informacji, których pilnie potrzebują do dokonania zwrotu. Jeśli nie poradzisz sobie mądrze z obsługą wniosków reklamacyjnych, stracisz klientów, a na dłuższą metę ucierpią Twoje przychody.

Możesz uniknąć problemów tylko wtedy, gdy od samego początku ustalisz przemyślaną strategię zwrotu. Strategia powinna nie tylko działać na Twoją korzyść, ale powinna być również uczciwa dla Twoich klientów. W praktyce uproszczony proces zwrotów nie skutkuje zwiększeniem liczby zwrotów, a raczej wzrostem lojalności klientów. Zdobywasz opinię zaufanego sprzedawcy, do którego klienci chętnie wracają po więcej zakupów. 

Etykiety zwrotne to dobry sposób na ułatwienie klientom zwrotu niechcianych produktów. Można je przykleić bezpośrednio do kartonu i przekazać na pocztę. Jeszcze lepiej, jeśli opakowanie wysyłkowe można bez problemu wykorzystać do zwrotu. Dodatkowy pasek klejący umożliwiający ponowne zamknięcie kartonu zapewni Twoim klientom możliwość zaoszczędzenia na używaniu dodatkowych taśm klejących lub innych materiałów opakowaniowych.

 

BŁĄD 4: NIE UCZYSZ SIĘ NA BŁĘDACH

Ci, którzy nie uczą się na swoich błędach, nieuchronnie je powtórzą. Najważniejszym błędem, który wielokrotnie napotykamy u naszych klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, jest nagromadzenie błędów, których można uniknąć. W wielu przypadkach sprzedawcy są świadomi problemu, ale unikają podjęcia rzeczywistych działań w celu jego rozwiązania. W rezultacie ciągle pojawiają się te same problemy, a firma może szybko ponieść poważne szkody. 

Dlatego możemy Ci tylko doradzać, abyś uczył się na błędach. Nie rób z problemów nawyku w swojej firmie. Nawet jeśli łatwiej będzie po prostu kontynuować ten sam schemat, w dłuższej perspektywie odniesiesz korzyści ze strategicznej zmiany. Często są nawet dobre powody, dla których błędy są ignorowane. Wprowadzanie nowej metodologii, inwestowanie w nowe technologie lub zatrudnianie dodatkowych pracowników wydaje się zbyt dużym wysiłkiem. Tutaj jednak należy skompensować koszty. Każdy błąd w Twojej firmie się sumuje. Koszty się sumują, a spadek lojalności klientów może spowodować nieodwracalne szkody. Nawet jeśli nowa technologia lub nowy pracownik początkowo będą Cię kosztować, koszty te zwrócą się w dłuższej perspektywie i pomogą usprawnić procesy w Twojej firmie.

 

Błędy w pakowaniu i wysyłce mogą być bardzo kosztowne, ale unikanie ich nie musi Cię dużo kosztować. Zawsze bądź kilka kroków przed możliwymi błędami, regularnie przeglądając swoje procesy. Możesz znaleźć miejsca, w których błędy są bardziej prawdopodobne i zadbać by zminimalizować ryzyko ich wystąpienia. Regularne informacje zwrotne od pracowników mogą również pomóc w prowadzeniu zdrowego biznesu i oszczędzaniu pieniędzy.

Szukasz opakowania wysokiej jakości, które rozwiąże Twoje problemy z pakowaniem? Chętnie doradzimy w zakresie możliwych opcji pakowania produktów. Odwiedź naszą stronę internetową lub skontaktuj się z nami.

Odwiedź nasz sklep Heykapak, aby odkryć ekscytujące produkty!

 

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz

O nas

Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining

Więcej o nas
background
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Sprawdź nasze Social Media

facebookinstagramyoutube
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium