do kasy suma: 0,00 zł
Pokaż ceny
Netto Brutto
Blog kategorie
Aktualności i porady
Zalety doskonałego opakowania wysyłkowego

Inwestowanie w opakowania przynosi wiele korzyści. Dobrze przemyślana i dopasowana zarówno do produktu jak i grupy odbiorców strategia pakowania może być fundamentem wizerunku wielu firm e-commerce. Zobacz jak można to osiągnąć.

Top 5 wypełniaczy do paczek

W ostatnim czasie można zauważyć wzrost grupy konsumentów decydujących się na internetową formę zakupów w każdym segmencie. Korzystanie z ofert sklepów online to oszczędność czasu, wygoda, atrakcyjne ceny oraz kontrola wydatków. Aby móc cieszyć się wysoką jakością zamówionych artykułów, nie tylko należy wybrać właściwe opakowanie wysyłkowe, lecz także specjalny produkt wypełniający paczkę, który zwiększy bezpieczeństwo przesyłki. Na jakie wypełniacze warto się zdecydować?

Blog chmura tagów
5 powodów dla których automatyzacja procesu pakowania opłaca się
5 powodów dla których automatyzacja procesu pakowania opłaca się

Byłeś sceptyczny, czy rozwiązanie oparte na maszynach rzeczywiście przyniesie Ci pożądaną korzyść? Szukasz odpowiednich argumentów, aby przekonać menedżerów lub pracowników do swoich pomysłów?

 Trafiłeś we właściwe miejsce! W tym artykule podsumowaliśmy pięć przekonujących powodów, dla których powinieneś zacząć wprowadzać procesy automatyzacji już dziś.

 

Dlatego warto stosować automatyzację

Konkurencja już ich używa

Każda firma zajmuje się optymalizacją procesów. Celem jest uproszczenie i przyspieszenie czynności roboczych, aby zmniejszyć poziom błędów, a jednocześnie móc przetwarzać większą liczbę zamówień. Automatyzacja pakowania jest jedną z najskuteczniejszych metod, aby osiągnąć właśnie to. Już dziś na całym świecie można znaleźć dobrze prosperujące firmy, którym udało się znacznie zwiększyć swoją efektywność, od stosowania tak banalnych urządzeń jak dobre dyspensery taśm po w pełni automatyczne linie produkujące kartony na wymiar jak x-kom.

Nie musisz nawet szukać daleko. Firmy stosujące automatyzację znajdziesz wśród swoich najbliższych konkurentów. Zrób mały research, a przekonasz się, jaką wymierną przewagę w swojej działalności udało się wypracować Twoim konkurentom. Nie bez powodu automatyzacja jest przez wielu uważana za trend. Chociaż początkowe koszty są zazwyczaj dość wysokie, wiele korporacji zdecydowało się na taki krok. Już z samego tego faktu powinieneś widzieć, że automatyzacja jest opłacalna. Jeśli denerwuje Cię fakt, że Twoja konkurencja wydaje się być znacznie bardziej efektywna i każdego dnia przetwarza ogromne ilości zleceń, nie musisz już podążać za nią. Przyjrzyj się swoim opcjom automatyzacji i zacznij nadrabiać zaległości.

 

 

Przyspieszysz procesy pakowania

Każdy człowiek ma tylko dwie ręce. Nawet najlepsi wielozadaniowcy mogą wykonywać tylko ograniczoną liczbę zadań w tym samym czasie. Niechciane błędy w pakowaniu zdarzają się z powodu stresu i nieuwagi, co może być nie tylko kosztowne, ale i czasochłonne. Właśnie w tym miejscu pojawia się automatyzacja pakowania, która ułatwia pracę. Maszyny i systemy IT nie mają zastąpić Twoich pracowników, ale raczej ich odciążyć. Wystarczy wyobrazić sobie, jak efektywny i wydajny byłby każdy pojedynczy pracownik, gdyby w przyszłości nieprzyjemne i czasochłonne czynności zawodowe przejęła maszyna. Zwłaszcza powtarzalne zadania doskonale nadają się do zastąpienia ich przez maszyny.

Podczas gdy Twoi pracownicy szybko popadliby we frustrację, gdyby cały dzień spędzili np. na drukowaniu, składaniu czy rozcinaniu i naklejaniu etykiet wysyłkowych drukowanych w formacie A4 lub ręcznym zaklejaniu paczek, maszyna jest tu chętna do współpracy i działa w sposób wspierający i bezbłędny. Możesz wtedy znacznie rozsądniej wykorzystać dostępną siłę roboczą w swojej firmie. Twoi pracownicy podejmują decyzje, optymalizują procesy, a maszyny wkraczają do akcji w odpowiednich momentach, aby ich wspomóc. W rezultacie wszystkie procesy pakowania stają się szybsze. Czas, jaki Twoi pracownicy spędzają na frustrującej pracy, może zostać zminimalizowany, a motywacja w Twojej firmie będzie miała pozytywny wpływ. Twoi pracownicy będą mieli mniejszą potrzebę odpoczynku pomiędzy poszczególnymi etapami pracy, a zadowoleni pracownicy to ogromna korzyść dla każdej firmy.

 

Długoterminowa oszczędność kosztów dzięki automatyzacji procesów

Każdy przedsiębiorca jest zainteresowany tym, aby koszty ponoszone na jego działalność były jak najniższe. Każdy możliwy do uniknięcia czynnik kosztowy ma negatywny wpływ na sukces i może prowadzić do poważnych problemów w dłuższej perspektywie. Szczególnie w procesie pakowania i wysyłki jest wiele małych składowych, które wpływają na koszty ponoszone przez firmę. W zasadzie każda przeszkoda, którą pracownicy muszą pokonać w codziennych procesach, choćby pakowanie w niedopasowane do asortymentu czy kiepskiej jakości kartony lub obsługa skomplikowanego systemu sklepowego, okrada czas. Jeśli Twoi pracownicy są spóźnieni i nie mogą efektywnie wykonać swojej pracy, obniża to liczbę zleceń, które mogą być realizowane w ciągu dnia. W najgorszym przypadku niewielkie ilości przesyłek mogą zostać zrealizowane z powodu braku siły roboczej lub zaopatrzenia. Koszty osobowe to często najwyższy po samych produktach bedących przedmiotem handlu wydatek dla firmy. Koszty materiałowe również szybko powodują gwałtowny wzrost kosztów, jeśli materiały opakowaniowe nie są wykorzystywane w sposób oszczędny. Nawet jeśli przy każdej wysyłce zużywa się tylko niewiele za dużo to w końcu sumuje się to do sporej kwoty. Przykładowo owijając średniej wielkości karton 30x30x30 cm niepotrzebnie drugi raz przy 50 paczkach dziennie w skali roku zbiera 1500 złotych.

Automatyzacja poszczególnych procesów pakowania lub całych przepływów pracy stopniowo zmniejsza utrudnienia dla Państwa pracowników i skraca ich cenny czas pracy poświęcany na zautomatyzowane operacje. Poprzez automatyzację poszczególnych czynności można również zaoszczędzić materiały. Dzięki automatyzacji zmniejszasz ogólne koszty operacyjne, a przez to inwestycja w technologię szybko się zwraca.

 

Sprawia, że Twoi pracownicy są bardziej zadowoleni

Nie tylko zadowolenie Twoich klientów silnie wpływa na sukces Twojego biznesu. Dla sklepu internetowego na drodze do sukcesu niewiele rzeczy jest ważniejszych niż zadowolenie pracowników. Tylko zadowoleni pracownicy dobrze wykonują swoją pracę i są przy tym produktywni i wydajni. W większości przedsiębiorstw pakowanie produktów jest procesem nielubianym. Proces pakowania jest często powtarzalny i monotonny. Zmuszanie pracowników do powtarzania tej samej czynności przy pakowaniu wielu przesyłek powoduje znudzenie. Jednocześnie udowodniono, że jednostronne etapy pracy i praca przy linii montażowej szybciej prowadzą do urazów. Dochodzi do jednostronnego przeciążenia i w najgorszym przypadku Twoi pracownicy są pozbawieni pracy przez kilka dni lub nawet tygodni.

Produktywność wygląda inaczej. Dzięki temu, że nie stawia się tutaj na siłę roboczą pracowników, lecz na automatyzację, można znacznie zredukować poszczególne etapy pracy w całym procesie. Jak? Może zamiast zawijać kartony ręcznie taśmą pakową można zastosować w pakowaniu np. bandownicę ramową do spinania kartonów? Może zastosowanie drukarki termicznej zamiast drukowania 4 etykiet na kartce A4 które trzeba żmudnie rozcinać, składać i wkładać do przylgi? Sposobów jest wiele i każdy jest dobry.

Każdy pracownik lubi być wydajny i widzieć dobre wyniki. Dlatego ustal najlepsze warunki do tego i skup wysiłki swoich pracowników na zadaniach, które przyniosą największe korzyści. Lepiej nastawieni pracownicy zoptymalizują ogólną atmosferę pracy w Państwa firmie i w ten sposób zapewnią trwałą poprawę.

 

Przykładowe sposoby automatyzacji procesu pakowania w małych firmach

Automatyzacja pakowanie nie musi od razu oznaczać inwestycji w park maszynowy czy linię pakowania paczek na miarę Amazona. Mało kto wysyła dziennie kilkadziesiąt tysięcy paczek więc i narzędzia do uproszczenia procesów są dużo prostsze i tańsze. Jakie mogą być możliwe sposoby przyspieszenia pakowania?

Dla najmniejszych firm jakąś automatyzacją będzie już stosowanie dyspensera do taśm klejących gdyż nadal wiele osób które handel wysyłkowy traktuje jako dodatek zakleja kartony ręcznie. Gdy wysyła się kilkanaście czy kilkadziesiąt paczek dziennie prostym, szybkim i niewymagającym inwestycji w koszty stałe sposobem automatyzacji jest stosowanie kartonów automatycznych - takich, które w ogóle nie wymagają użycia taśmy czy dyspenserów. Kartony z automatycznym dnem i tasiemką czy owijki na książki z pakiem klejowym są tego przykładem.

Już od kilkudziesięciu paczek dziennie opłaca się też, zależnie od wysyłanego asortymentu, posiadanie owijarki do folii stretch - takiej z obrotowym stołem. Inne urządzenie to bandownica, zwłaszcza bandownica ramowa na zgrzewaną taśmę PP. To idealne narzędzie do bardzo trwałego zamykania trochę cięższych i mocniejszych kartonów i paczek. Ponadto warto już wtedy zainwestować w drukarkę termiczną do etykiet kurierskich. Za kilkaset złotych można mieć urządzenie które od drukuje trwałe listy przewozowe od razu gotowe do naklejenia na paczki. Poza papierem nie ma przy tym żadnych kosztów eksploatacyjnych.

Przy kilkuset paczkach dziennie zastosować można już choćby zaklejarkę do kartonów - zwłaszcza gdy stosujemy takie same lub zbliżone kartony, najlepiej kartony klapowe. Taka maszyna potrafi samodzielnie złożyć i przygotować do wypełniania pudełko klapowe lub w prostszej wersji przy różnorodnych rozmiarach jedynie trwale zamknąć wypełnione już pudełko. Jednak już samo to, dołączając do tego trwałość i powtarzalność zamknięcia przez maszynę, stanowi spory krok w automatyzacji.

Całkiem inną grupę stanowi automatyzacja procesu pakowania od strony systemów informatycznych i sprzętu IT. Duży ekran dotykowy IPS typu all-in-one do tego koniecznie odpowiedni i dobrze skonfigurowany system do obsługi sklepu i procesu pakowania typu baselinker sprawią że obsługa zamówienia w trakcie pakowania ograniczy się do dwóch kliknięć. A produktywność pracowników wzrośnie o kolejne kilkanaście procent.

Strach przed automatyzacją procesów

Wielu naszym klientom doradziliśmy już, aby przyjrzeli się bliżej procesom automatyzacji prac związanych z pakowaniem. Reakcja na to była często dobra, ale często otrzymywaliśmy niezdecydowane odpowiedzi. Dla tych, którzy praktycznie nie stosowali automatyzacji w swojej działalności, bariera wejścia jest odpowiednio wysoka. Podjęcie ostatecznego kroku i wprowadzenie tak wielu zmian może być onieśmielające. Z tego powodu możemy jedynie doradzić, aby nie spieszyć się ze wszystkim od razu. Nawet jeśli podjąłeś decyzję o automatyzacji, nie spiesz się. Zbadaj, która technologia jest najlepiej dopasowana do Twojego biznesu i najrzetelniej wypełnia jego konkretne zadania. Nie należy również pomijać kosztów. Początkowo zakup automatyki wiąże się z wysokimi kosztami zakupu, na które nie każda firma może sobie od razu pozwolić. W dłuższej perspektywie oszczędności wynikające z zastosowania technologii pojawiają się w postaci zwiększonej produktywności, wysokiego zadowolenia pracowników i zwiększonej lojalności klientów. Te pozytywne efekty są szczególnie atrakcyjne i przekonały już wielu przedsiębiorców do postawienia na automatyzację w dłuższej perspektywie.

 

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Państwu temat automatyzacji w pakowaniu. Po optymalizacji procesu należy oczywiście skupić się na jakości w odniesieniu do stosowanych opakowań. Dobre opakowanie może mieć ogromny wpływ na postrzeganie Państwa firmy przez klientów. W Heykapak znajdziesz więc szeroki wybór materiałów opakowaniowych najwyższej jakości w niskiej cenie. Posiadamy odpowiednie opakowania dla każdego sklepu internetowego. Jeśli masz jakiekolwiek pytania na ten temat lub dotyczące Twoich możliwości z naszymi produktami, po prostu skorzystaj z naszych opcji kontaktowych. Chętnie pomożemy!

skontaktuj się z nami:

Telefon: 791 181 551

biuro@heykapak.pl

    • HeykaPak Sp. z o.o.
    • Hurtownia opakowań dla e-commerce, pudełka, kartony, koperty bąbelkowe

    • NIP: 7822881786
    • Tel.: 791 181 551
    • E-mail: biuro@heykapak.pl
  • Adres: ul. Unii Lubelskiej 1, 61-249 Poznań
więcej więcej
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium