Pokaż ceny:
Brutto Netto
back
close
Szukaj
Koszyk 0
Menu
back
close
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła?

Nie mam jeszcze konta

Zarejestruj się
  • podgląd statusu realizacji zamówień
  • podgląd historii zakupów
  • brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach
  • możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych
back
close
Twój koszyk
Suma brutto: Suma netto: 0,00 zł 0,00 zł Do kasy Kontynuuj zakupy

Twój koszyk jest pusty

Zaloguj lub zarejestruj się, i dodaj wybrane produkty do koszyka

Wróć

5 koncepcji pakowania które możesz zastosować w Twoim sklepie internetowym
5 koncepcji pakowania które możesz zastosować w Twoim sklepie internetowym

Na pierwszy rzut oka pomysł ten może wydawać się dziwny, ponieważ względnie niewiele firm wykorzystuje już opakowania jako skuteczne narzędzie w swojej strategii reklamowej. Jeśli jednak do wysyłki do klientów używasz opakowań takich jak kartony lub koperty bąbelkowe, również możesz skorzystać z tej metody.

Dlatego opakowania są tak ważne

 Opakowanie to coś więcej niż tylko pierwsza bariera, którą muszą pokonać klienci, aby dostać produkt w swoje ręce. Opakowanie, oprócz tego, że służy do ochrony przedmiotów, jest bardzo ważne dla wywarcia dobrego wrażenia na kliencie.

 

Produkt przemawia do klienta na trzech poziomach.

  1. Funkcjonalność: użyteczność przedmiotu
  2. Zmysłowość: percepcja przedmiotu
  3. Emocjonalny: emocjonalny efekt przedmiotu.

To samo dotyczy opakowań. Aspekt funkcjonalności zapewnia bezpieczne i nieuszkodzone dotarcie artykułu do klienta, a tym samym określa rzeczywistą funkcję opakowania. Pozostałe poziomy mogą być teraz wykorzystane przez markę w celu pozostawienia trwałego wrażenia na kliencie.

 

Podczas tworzenia opakowania należy zadać sobie następujące pytania:

  • Jak skonstruowane jest opakowanie?
  • Jak wygląda opakowanie?
  • Jakie dodatkowe przedmioty znajdują się w opakowaniu?
  • Czy opakowanie jest specyficzne czy standardowe?

 

Na wszystkie te pytania klient znajdzie odpowiedź, gdy po raz pierwszy weźmie opakowanie do ręki. Jest to więc aspekt zmysłowy: cechy opakowania, które mogą być postrzegane przez klienta.

 

Jeśli klient kupił produkt luksusowy, np. biżuterię lub drogie wino, to wywołuje to u niego określone uczucia. Być może jest to rodzaj dumy z zakupu, pojawia się przyjemne uczucie. To właśnie ta emocjonalizacja może być odpowiedzialna na przykład za to, że klient dzieli się swoimi doświadczeniami z zakupów w sieci z innymi.

 

Dobre opakowanie gra na poziomie emocjonalnym. Podkreśla uczucia szczęścia, natomiast w miarę możliwości należy unikać negatywnych emocji. Często emocjonalizacja pojawia się u klienta jeszcze zanim weźmie on produkt do ręki. Nie należy przegapić tej okazji lecz wykorzystać odpowiednie uczucia na swoją korzyść.

 

Różne typy opakowań

 

Mimo że nie są to ścisłe kategoryzacje, opakowania można ogólnie podzielić na pięć różnych typów.

 

Minimalistyczne opakowanie

 

Wiele marek definiuje siebie poprzez minimalizm. Szczególnie w branży technologicznej takie opakowania są spotykane coraz częściej. Na przykład, jeśli zamawiasz produkty firmy Apple, otrzymasz opakowanie produktu o przejrzystej strukturze, bez zbędnych ozdobników. Wszystko jest uporządkowane i zorganizowane, wszystko jest nawet białe. Apple stawia na przejrzystość, a nie na dużą liczbę słów. Niemniej jednak emocje są przekazywane. W minimalistycznym pakiecie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, nie więcej, ale też nie mniej.

 

Opakowania są bardzo indywidualne i często dopasowane do zawartości z milimetrową precyzją. Często opakowania są tak dobrze dopasowane, że klienci mogą mieć trudności z włożeniem przedmiotów z powrotem do opakowań.

 

Osiągnięcie takiego poziomu minimalizmu wymaga dużo planowania i lat doświadczeń. Nawet jeśli nie uda Ci się od razu osiągnąć mistrzowskiego poziomu, możesz czerpać inspirację od wielkich w swojej branży i pracować nad prezentacją swoich towarów tak długo, aż będziesz w stanie zainspirować nimi swoich klientów.

 

Spersonalizowane opakowanie

 

Gdy klient realizuje zamówienie w sklepie internetowym, sprzedawca często ma dostęp do pewnych danych. Obejmuje to na przykład imię i nazwisko klienta, ale także podstawowe zainteresowania na podstawie ostatniego zakupu. Informacje te można wykorzystać do stworzenia spersonalizowanego opakowania.

Sprzedawcy internetowi, którzy oferują na przykład szeroki asortyment produktów spożywczych, mogą reagować na konkretne szczegóły w zamówieniach. Jeśli klient kupuje wyłącznie żywność bezglutenową lub wegetariańską, można na przykład dołączyć do paczki ulotkę lub gazetkę informacyjną dotyczącą danej diety. Każdy szczegół, który daje klientowi wrażenie, że jego indywidualność została zauważona, ma pozytywny wpływ.

Taką personalizację można również przeprowadzić przy dużych inwestycjach. Zwłaszcza firmy rozpoczynające działalność i nowicjusze w handlu internetowym mają tu wiele możliwości, aby zwiększyć konkurencyjność własnej marki i trwale związać się z klientami. W ten sposób można zwiększyć wartość emocjonalną i sprawić, że klient poczuje się wyjątkowo, np. dzięki odręcznie napisanej notatce. Im większy sklep, tym trudniej jest spotkać się z każdym klientem indywidualnie i w cztery oczy. Ale nawet w takim przypadku można podzielić klientów na kategorie. Wiele procesów personalizacji można częściowo zautomatyzować, dzięki czemu nie trzeba wkładać w nie ogromnego wysiłku.

 

Opakowanie marki

Kiedy dostarczana jest paczka, większość klientów już wie, co się w niej znajduje, ponieważ od dawna na nią czekała. Co byś wolał jako kierownik? Czy chcesz, aby klient na pierwszy rzut oka widział bardzo proste, standardowe pudełko, czy też atrakcyjne pudełko z logo Twojej firmy?

Opakowanie firmowe nadaje opakowaniu wyższy poziom tożsamości

Począwszy od odbioru przesyłki, klient postrzega Twoją markę. Dlatego od razu powinno być jasne, co kryje się w opakowaniu. Jeśli zewnętrzna strona pudełka już potrafi wzbudzić w odbiorcy odpowiednie emocje, ponowny zakup jest o wiele bardziej prawdopodobny. Tak więc pierwsze kilka sekund ma kluczowe znaczenie dla przyszłej sprzedaży i tego, czy klienci będą Cię polecać innym.

Dla marek, które nie mogą sobie pozwolić na skomplikowaną personalizację opakowań, bardziej opłacalną alternatywą są naklejki lub znaczki bądź stemple z własnym logo. Nawet jeśli wyglądają mniej ekskluzywnie, osiągniesz podobny efekt już przed otwarciem prezentując markę czy krótki komunikat w bardziej estetyczny sposób niż nadruk na taśmie pakowej.

 

Opakowania ekologiczne

Zrównoważony rozwój jest obecnie w modzie. Coraz więcej krajów wprowadza przepisy regulujące nieograniczoną konsumpcję opakowań. Na przykład zakazuje się stosowania prostych toreb plastikowych lub zobowiązuje się sprzedawców detalicznych do udziału w programach recyklingu i utylizacji. W wielu przypadkach opakowanie ekologiczne nie jest już tylko opcją, ale obowiązkiem. Jednocześnie jednak stwarza to okazję dla marek do zaoferowania klientom wyjątkowych doświadczeń związanych z zakupami. W tym celu wiele firm umieszcza informacje na temat zrównoważonego rozwoju na swoich stronach internetowych, aby podkreślić te działania jako unikalne punkty sprzedaży.

 

Możliwe cechy opakowania to:

  • Bez plastiku: Nieużywanie plastiku ma znaczenie każdego dnia. Wielu klientów skarży się na stosowanie pozornie zbędnego plastiku podczas zamawiania. W niektórych branżach znalezienie alternatywy może być trudne, ale nawet producenci elektroniki udowodnili, że papier lub folia degradowalna to świetne rozwiązania.
  • Tektura z recyklingu: cena tektury z recyklingu jest prawie taka sama jak cena tektury konwencjonalnej. Z drugiej strony, zyskujesz wiele w zakresie zrównoważonego rozwoju swojej działalności.
  • Ślad węglowy: Ślad węglowy to bardziej złożone zagadnienie. Możesz przekazywać niewielkie kwoty pieniędzy, aby zrównoważyć emisję dwutlenku węgla generowaną przez Twoją firmę. Odpowiednie firmy mogą przypisać sobie znak jakości "neutralny pod względem emisji CO2" jako swoją cechę charakterystyczną. Dzięki temu atrybutowi można również wywierać emocjonalny wpływ na klientów.

Nie musisz zmieniać wszystkiego, aby używać ekologicznych opakowań. Możesz jednak zainspirować się tymi ekologicznymi pomysłami i podjąć małe kroki w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju. Bez większego wysiłku można poprawić wizerunek swojej marki korzystając choćby z brązowych kartonów fasonowych z 3-warstwowej tektury czy stosując możliwie najmniejszy karton wysyłkowy dla produktu co będzie przeciwwagą dla wielkich sklepów które wysyłają często drobne produkty w ogromnych pudłach.

 

Opakowanie specjalne / opakowanie prezentowe

Zwłaszcza w przypadku produktów luksusowych często zdarza się, że opakowanie przekazuje wyjątkową naturę produktu na poziomie zmysłowym i emocjonalnym. Przedmioty często występują tu w pasujących do siebie zestawach, które zapewniają klientowi pełen luksus.

Przykładowo można zakupić zestawy spa, w których oprócz artykułów kąpielowych, takich jak dodatki do kąpieli czy maseczki na twarz, mogą znaleźć się wysokiej jakości ręczniki i inne wysokiej jakości przedmioty. Takie produkty nie są pakowane w zwykłe, standardowe pudełka. Zamiast znikać pod wiórkami papierowymi lub w folii bąbelkowej, stosuje się tu elegancką wełnę drzewną. Wszystkie przedmioty są ładnie ułożone i oznaczone w opakowaniu.

Wielu producentów napojów spirytusowych stara się stworzyć sobie przewagę konkurencyjną poprzez specjalne opakowania, które wyglądają niemal jak kosze upominkowe. Oprócz drogiej butelki whisky jest tam butelka wody Perrier, herbatnik, grzebień do brody lub inne artykuły, którymi producent uważa, że może zadowolić swoich klientów. Chodzi o to, by stworzyć coś wyjątkowego. Doświadczenie to powinno wyróżniać się na tle innych dostaw w handlu elektronicznym. Dzięki temu klient zyskuje silny emocjonalny przekaz.

Dzięki specjalnemu opakowaniu i opakowaniu prezentu prawdopodobieństwo, że po dostarczeniu przesyłki zostanie ona zamieszczona w Internecie, jest znacznie wyższe. Aby wykorzystać ten efekt w sposób ukierunkowany, wiele firm wykorzystuje takie opakowania przede wszystkim jako słupki blogowe. Kiedy na rynku pojawia się nowy produkt lub w przypadku określonych promocji, opracowywane są nietypowe koncepcje opakowań, które są następnie wysyłane do cyfrowych liderów opinii. Doniesienia w mediach społecznościowych zaostrzają apetyt wielu użytkowników na dany produkt i jest on postrzegany jako bardziej luksusowy, nawet jeśli przeciętny konsument jest ostatecznie zrażony zwykłym, standardowym opakowaniem.

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz

O nas

Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining

Więcej o nas
background
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Sprawdź nasze Social Media

facebookinstagramyoutube
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium